سایت خبری حامی دولت تأكید كرد: در پی ابلاغ حكم حكومتی رهبر معظم انقلاب، معاونت اولی مشایی فاقد اعتبار شرعی و قانونی است.

سایت خبری رجانیوز از سایت‌های حامی محمود احمدی‌نژاد و دولت نهم نوشت؛ سه روز پس از آن كه رهبر معظم انقلاب كتبا عدم رضایتشان از انتصاب اسفندیار رحیم مشایی به معاون اولی ریاست جمهوری را به دكتر احمدی نژاد ابلاغ كردند، هنوز خبری از بركناری، جابه‌جایی و یا قبول استعفای رحیم مشایی منتشر نشده است.

رهبر انقلاب در این نامه عدم صلاحیت رحیم مشایی برای تصدی معاونت اول رئیس جمهور و دیگر معاونت ها و مصادركلیدی را متذكر شده اند.
طبق مبانی دینی و اصول متعدد قانون اساسی، نامه رهبر انقلاب اسلامی، یك حكم حكومتی و لازم الاجرا برای تمام اركان و مسئولین در جمهوری اسلامی است، لذا حكم دكتر احمدی نژاد برای معاون اولی مشایی فاقد اعتبار شرعی و قانونی است.

رجانیوز با تأكید براین مسئله كه هیچ مقام و مرجعی جز مقام ولایت فقیه، حق صدور حكم شرعی در امور حكومتی مانند عزل و نصب یك مقام دولتی و امثال آن را ندارد، امیدوار است، آقای مشایی هر چه زودتر نسبت به استعفا اقدام كرده و یا دكتر احمدی‌نژاد با توجه به قانون‌مداری و روحیه ولایت‌پذیری خود در خصوص بركناری وی اقدام كند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا